The next one...

14 februari 2017 - Yogyakarta, Indonesië

Ik ben alweer aan mijn tweede week begonnen in het mooie Indonesië, de tijd vliegt hier voorbij!!

Afgelopen weekend heb ik weer leuke dingen gedaan.

Zaterdag heb ik samen met twee andere meiden van de HAN een kennis van papa bezocht. Hij runt hier een B&B met zwembad en van dat zwembad mogen wij gebruik maken! :) Het was lekker rustig bij het zwembad. Het ligt midden tussen de sawa's dus van het drukke stadsleven hoor je hier niks. Op het land naast het zwembad waren een aantal mannen aan het werk... ofja werk?? Toen wij in onze bikini's aan het zwembad lagen hadden ze het drukker met naar ons kijken dan echt aan het werk zijn. Ze zijn zulke taferelen hier namelijk niet gewend. Nadat we de hele middag aan het zwembad hadden gezet, zijn we in het restaurant van papa's kennis gaan eten. Het is een heel sfeervol restaurant waar je kunt genieten van de echte Indonesische cultuur!

Zondag ben ik samen met de meiden naar Malioboro mall gegaan. Er was een beauty contest aan de gang. Allemaal jonge meisjes hadden hun mooiste jurken aan en deden hun act op het podium. Er was een jury die de kinderen deed beoordelen. Het was wel grappig om zoiets te zien. Terwijl wij door de mall liepen, moesten wij met verschillende meisjes op de foto. Het leek wel of wij een attractie waren...
Na het bezoekje aan de mall liepen we naar het einde van de straat om Fort Vredenburg te bezoeken. Het was heel indrukwekkend om alles te zien. Ook hier werden we geregeld op de foto gevraagd of zelf gefilmd!! Het leek op een gegeven moment wel alsof wij interessanter waren dan het fort zelf. Voor de mensen hier lijkt het wel een hele beleving als drie blanke dames voorbij lopen waarvan er twee blond zijn.

Maandag was het weer tijd om naar stage te gaan. Verder heb ik die dag niet iets heel speciaals gedaan.

Deze week zijn ook de lessen aan de universiteit van start gegaan. Of nouja, universiteit..?? Het is niet hetzelfde niveau als in Nederland. Vandaag heb ik drie lessen gevolgd, Cambridge curriculum, history of English Language en Journalism. In principe zouden de lessen die ik samen met mijn studiegenootjes volg in het Engels moeten zijn, maar dat is niet het geval. Omdat het niveau van Engels nogal laag is, wordt er ook heel erg veel Bahasa Indonesia gepraat. Gelukkig is de stof ook niet al te moeilijk dus ook zonder al die extra informatie zou het moeten lukken. De lessen beginnen hier om 08:00 uur en dat wil zeggen dat ik om 06:00 uur moet opstaan!! Rond 07:00 uur zit ik namelijk achterop de scooter of in de becjak opweg naar school. Het is voor mij ongeveer een halfuurtje rijden voordat ik op Sanata Dharma aankom.

Wat mij opvalt is dat ik maar ook de andere Nederlandse meiden onderweg of op school worden nagekeken. Maar dan ook echt héél erg veel worden nagekeken of aangesproken. Alle Engelse woorden die ze dan ook kennen roepen ze naar je. Vandaag op de universiteit moesten de klasgenootjes ook giechelen toen wij de klas binnen liepen. Ze durven niet naast je te komen zitten en iets vragen is al helemaal NOT DONE, haha. Als ze dan eenmaal zijn uitgelachen durven ze op hun beste Engels iets te vragen en willen ze graag met je op de foto!! Het lijkt wel alsof ze er nooit aan wennen.. ;) Zelf vind ik het niet zo erg maar ik hoop wel dat het na een tijdje iets minder wordt.

Alle foto's die ik de afgelopen dagen heb gemaakt zijn te bekijken op mijn facebookpagina of hier op mijn blog!

Tot de volgende keer!
Liefs Renée

1. Door gijpmans:
    14 februari 2017
    Wat is het daar mooi en wat leuk je te volgen ,dat ze met je op de foto willen begrijp ik wel zo,n knappe meiden zien ze niet elke dag liefs en wachten op het volgende verhaal.