Een beetje te laat...

3 juni 2017 - Yogyakarta, Indonesië

Zo, nu heb ik eindelijk de tijd gevonden om deze blog te schrijven. Deze week heb ik het ontzettend druk gehad. Maar hierover meer in mijn volgende blog!

Maandag had ik gewoon stage. Die dag heb ik ook niks bijzonders meer gedaan.

Dinsdag had ik les op de universiteit. Tussen de lessen door, ik heb namelijk 4 uur tussenuur, heb ik les gegeven op een school van een Indonesisch vriendinnetje van ons. Zij zit op senior highschool. Dit is eigenlijk niet mijn ‘’vakgebied’’ maar een les over Nederland geven dat kan ik wel. We werden zoals op alle scholen heel warm verwelkomd. Eerst kregen we een korte rondleiding en toen werden we naar het klaslokaal gebracht. De studenten waren al op ons aan het wachten dus we konden meteen beginnen. Omdat deze leerlingen Engels konden spreken merkte je meteen een verschil met de leerlingen van de middelbare school in Kulon Progo. Zij konden namelijk heel slecht of helemaal geen Engels.
Ze stelden hele goede vragen en waren heel betrokken. Ook zoals vele vrienden van mij op de universiteit waren zij ook geïnteresseerd om te studeren in Nederland.
Na het lesgeven kregen we een lunch en ben ik snel weer op de scooter gestapt richting de universiteit.

Woensdag had ik stage en heb ik verder niks bijzonders gedaan.

Donderdag ben ik na de universiteit, ik ben namelijk om 13:00 uur klaar, gaan zwemmen met Avy bij een hotel. Ze hadden een infinitypool met suuuuper mooi uitzicht over de stad.  Van boven herken ik weinig van de stad. Het ziet er dan zo anders uit dan wanneer je er midden in staat.

Vrijdag ging ik met mijn huisgenoten en twee andere vrienden kamperen op het strand. Omdat morgen ook de ramadan begint was het heel erg druk op de weg. Ik ben heel erg benieuwd hoe ik dat beleven. In Nederland wordt het ook wel gedaan maar dan maar door heel weinig mensen en dan wordt het niet zo groots aangepakt.
Na 2,5 uur kwamen we eindelijk aan bij het strand. Omdat het vloed was, was het best lastig om een plekje te vinden. Nadat we de tent een keer moesten verplaatsen, konden we eindelijk genieten van de sterrenhemel bij het kampvuur, alleen de marshmallows misten haha…

De volgende dag was ik al vroeg wakker door het geluid van de zee en de zon. Omdat wij nog geen zin hadden om de tent op te ruimen, hebben we deze nog even laten staan. Maar op een gegeven moment kwam er zo’n hoge golf aan dat die onze tent weg spoelde. Dus toen was alles nat… Rond 16:00 zijn we weer met de scooter terug naar huis gereden.

Zondag hebben we niks bijzonders gedaan. We waren nog best moe van het kamperen, het slapen was namelijk niet zo comfortabel, dus hebben we vandaag niet veel bijzonders gedaan dan de was haha.

Liefs Renée

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Door gijpmans:
    4 juni 2017
    Eerder opruimen natte tent moet weer drogen meid ,komt goed bij jullie temperatuur.