Bounty island

18 mei 2017 - Yogyakarta, Indonesië

Deze week was het dan eindelijk zo ver!! Ik ga naar Karimunjawa. Maandag tot en met woensdag nog eerst naar school en stage en dan is het eindelijk zo ver. Ik had al zoveel mooie foto’s op internet gezien en nu kan ik het eindelijk met eigen ogen zien!! Donderdag was het weer een vrije dag dus hadden we tijd genoeg om onze koffers in te pakken. Rond 20:00 werden we opgehaald met een busje. Wat een helse rit zeg, 5 uur lang met een roekeloze chauffeur. Met het busje gingen we van Yogyakarta naar Jepara. Dit is de haven waar we twee uur met de boot moeten varen tot Karimunjawa. Omdat we rond 04:00 aankwamen in Jepara moesten we nog tot 09:00 uur wachten totdat onze boot kwam. Hier in Indonesië hebben ze niet zo’n super-de-luxe voorzieningen dus lagen we 5 uur lang op de grond te wachten. Grote matten voor op de grond hebben ze dan wel weer… :p Na een rit van 2 uur op de boot kwamen we eindelijk aan op Karimunjawa. Waaauuww…. wat een mooi eiland zeg! Het water is super helder en alles zag er zo mooi uit. We werden opgehaald door een jongen van ons verblijf. We hadden ons snel omgekleed en zijn toen met een scooter het eiland gaan verkennen. We zijn geëindigd bij een strand waar we voor zonsondergang weer weg gingen want er kwamen heel veel toeristen aan.
De volgende dag stond we al rond 06:30 op (niet echt een vakantietijd). We gingen namelijk snorkelen. Ik had nog nooit eerder in de open zee gesnorkeld. De eerste dag zijn we naar de westkant van het eiland gegaan. Omdat de zee heel erg schoon is konden we alles goed zien. Ik heb nog nooit zo’n mooi koraal gezien en zulke mooie vissen. Ik heb zelfs een zeeschildpad gezien!! We zijn die dag geëindigd op een eiland waar we de zonsondergang hebben bekeken. Omdat ik het niet kon laten heb ik ook nog even met thuis gebeld. Even laten zien waar ik zat. Jaja… zelfs op een onbewoond eiland had ik internet. Daar kan Nederland nog eens wat van leren. In de trein heb ik namelijk heel vaak geen internetverbinding. De tweede dag gingen we naar de oost kant. We hadden geluk omdat ze hier niet vaak naartoe gaan. Je merkte we dat deze rit veel ‘’wilder’’ was dan aan de westkant. Als eerste zijn we gestopt bij nemo-island. Hier zwemmen heel veel ‘’nemovisjes’’. Daarna zijn we naar turtle point gegaan. Omdat ik mijn billen verbrand had door het snorkelen (alleen die was in vergeten in te smeren) heb ik besloten om niet meer te gaan snorkelen. Ik had al zeeschildpadden gezien en veel meer bijzonders zou ik daar toch niet tegenkomen. Nadat we nog op andere plaatsen zijn gestopt, zijn we weer terug naar de haven gevaren.
Vandaag (maandag) alweer de laatste dag… Om 11:00 zijn we met scooters terug naar de haven gebracht waar we weer de helse tocht terug naar Yogyakarta mochten maken. De rit met de auto duurde nu in plaats van 5 uur 9 uur!! We waren helemaal gebroken toen we thuiskwamen. Ik heb mij heel erg vermaakt op het eiland en het is zeker voor herhaling vatbaar!!

Liefs Renée

1. Door gijpmans:
    18 mei 2017
    Wat tof wat je doet en ziet