Mijn weekend

19 februari 2017 - Yogyakarta, Indonesië

Jaaajaa... daar ben ik weer. De tijd vliegt voorbij, vandaag zitten er alweer twee weken op!! En ik heb weer veel leuke dingen meegemaakt!!

Maandag tot en met donderdag heb ik stage en school. En vanaf vrijdag begint bij mij hier het weekend. :)

Omdat mijn stageschool, De Taaltuin, gaat verhuizen, moet er een hoop gebeuren. Vrijdag hebben wij, Saskia (een medestudent van de HAN) en ik geholpen bij het uitzoeken van spullen. Ik vond dit best een vies klusje haha. In Indonesië zijn er een heleboel insecten en beesten die je liever niet tegen wilt komen. Ik was daarom ook heel erg bang dat ik iets tegen zou komen maar dat is gelukkig niet gebeurd! :) Verder hadden we ook nog een aantal spullen ingepakt die aankomende week niet meer gebruikt worden. Volgende week wordt er namelijk pas verhuisd. Na een aantal uurtjes geholpen te hebben op stage hebben we een taxi genomen en zijn we naar de Homestay van Saskia en Naomi gereden. Hier hebben we gewacht op een kennis van Saskia. Een hele lieve vrouw die ons voorstelde aan haar familie. Zoals gewoonlijk gaat dat gepaard met héél veel eten. 'S avonds hedden we met haar gegeten bij een Westers restaurant en daarna heeft ze ons allemaal thuisgebracht.

Zaterdag was ook een vol dagje! Na mijn ontbijt moest ik er weer aan geloven... de was moest gedaan worden. Helaas zijn de wasmachines hier niet zo goed als bij ons in Nederland en veel spullen durf ik dus niet naar de wasserij te brengen. De enige optie die dan overblijft is.... alles op de hand wassen. :( Het was even een klusje maar goed, ik heb geen andere keus. (Mam, stiekem mis ik het toch wel dat je altijd mijn was doet)
Na de was, heb ik een scooter besteld die mij naar Hartono Mall bracht waar ik samen met twee andere meiden had afgesproken. Dit is een super mooi en nieuw winkelcentrum waar een aantal westerse winkels gevestigd zijn. Omdat ik thuis altijd zelf mijn nagels doe en het nu echt de hoogste tijd was dat deze gefixt werden, ben ik op zoek gegaan naar een nagelsalon. Nadat mijn nagels voor nog geen tientje werden gedaan en we alle spullen hadden die we nodig hadden, zijn we met de taxi weer terug gegaan naar de homestay van Saskia en Naomi. 'S avonds was er een pubquiz georganiseerd door De Taaltuin, waar wij voor uitgenodigd waren. Al het geld dat opgehaald zou worden, wordt geïnvesteerd in de school. Omdat je andere mensen mocht meenemen, zijn we met nog een aantal andere meiden naar de quiz gegaan. Helaas had ons groepje niet gewonnen (hoeveelste wij uiteindelijk zijn geworden, vertel ik niet :P haha) ondanks dat was het een hele gezellige avond!!

Vandaag is het zondag en heb ik lekker rustig aan gedaan. Na een hele drukke week was ik wel toe aan een rustig dagje. In de ochtend heb ik alleen boodschappen gedaan omdat mijn eten zo goed als op was. (Jaja, hier moet ik echt alles zelf doen...) Hierdoor was ik helaas al vroeg opstaan...
Na de boodschappen, heb ik helemaal niks bijzonders meer gedaan. Vandaag had mama afgesproken om naar Oma te gaan zodat ze samen met mijn zou kunnen facetimen. Omdat mijn Oma (91) zoiets nog nooit heeft gedaan, wist ze niet wat haar overkwam. Ze vond het heel leuk om mij toch te kunnen spreken helemaal aan de andere kant van de wereld.

Nu ga ik een film kijken en dan alweer slapen want morgen begin ik weer aan een drukke week!

Tot de volgende keer!
Liefs Renée

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Door gijpmans:
    19 februari 2017
    Leuk weer ik vind het mooi om te lezen, veel liefs.