Leuk weekend

13 maart 2017 - Yogyakarta, Indonesië

Na een normaal weekje school, begon vrijdag na mijn les Bahasa Indonesia mijn weekend. Nu ik hier al vijf weken zit, leek het mij wel handig om te taal te leren aangezien ik hier wel vaker ga komen. Via Sanata Dharma kunnen wij lessen volgen om de taal te leren. Gelukkig hebben we een hele leuke leraar dus dat maakt de les op vrijdagochtend 08:00 uur iets beter! :) Na de taalcursus hadden we zin in een Westerse lunch. Via een kennis van m'n vader kregen we te horen dat Sakapatat een aanrader was. Tijd om dat zelf te uit te testen. We hadden Belgische frietjes (jummiee) en een burger genomen. Het was ontzettend lekker en dat maakte het hele eten-verhaal weer goed!
Zaterdag had ik afgesproken met een klant van papa. Na het zakelijke gedeelte zijn we iets gaan drinken bij Starbucks. De dochter van de klant wilt ons heel graag de niet toeristische plekjes laten zien. Ik heb al een aantal plaatjes gezien en dat beloofd veel goeds!! 'S avonds ben ik nog iets met mijn huisgenoot en zijn vrienden gaan drinken in het centrum. Ik moet even terugkomen op mijn vorige uitspraak dat ik niet meer uit zou gaan of althans een tijdje... Het viel deze keer gelukkig reuze mee met al alle aandacht en het geroep, het was een hele leuke avond. Helaas konden we het niet al te laat maken omdat we zondag iets heeeuuul sportiefs op het programma hadden staan. We hadden namelijk afgesproken dat we naar een berg zouden gaan.
Zondagochtend stond ik al om 08:00 naast mijn bed. Na het ontbijt zijn we op de scooter gestapt en kwamen we na wat vertraging aan bij de berg genaamd Gunung Api Purba Nglanggeran. De tocht naar boven was best wel pittig. Omdat ik al zes jaar niet meer sport, merkte ik wel dat mijn lichaam zulke zware inspanningen niet meer gewend was. Gelukkig maakt het uitzicht alles goed! Het was adembenemend mooi, echt een aanrader! Nadat we hadden genoten van het uitzicht en ik weer op adem was gekomen, zijn we begonnen aan de tocht naar beneden. Eenmaal beneden, zijn we weer op de scooter gestapt en naar huis gereden. 'S avonds hadden we afgesproken om naar Alun Alun kidul te gaan waar in de avond licht karretjes rondrijden. We hadden per ongeluk bij de andere Alun Alun afgesproken waardoor we met z'n drieën op één scooter moesten om naar het andere plein te gaan. Iedereen keek ons lachend aan omdat het niet gebruikelijk is dat blanke mensen met z'n drieën op één scooter zitten. De locals zitten soms wel met z'n vijven op een scooter maar drie Nederlanders was wel heel erg bijzonder. Het was leuk om een keer gezien te hebben maar al snel hadden we besloten om iets te gaan drinken. Ook dit moesten we weer m'n z'n drieën op één scooter doen, het was lachen gieren en brullen. Het weekend werd goed afgesloten.
Ik heb ontzettend veel zin in de volgende week, ben benieuwd wat voor spannends ik dan weer ga beleven.

Tot over een week,
Liefs Renée

1. Mariet Kerkhoffs:
    13 maart 2017
    Heb weer genoten van je verslag!!
    Salam aleikum.
    Bericht van jouw lees ik door dat het gedeeld wordt.
    Maar ik vind het er leuk om je te volgen.
  2. Door gijpmans:
    13 maart 2017
    Ik geniet erg van je verhalen, je hebt het naar je zin en dat is mooi om te lezen liefs.