Mijn ''vrije'' week

19 april 2017 - Yogyakarta, Indonesië

Zo... mijn ''vrije'' week zit er op.
Voordat ik maandag naar stage ging, had ik eerst nog een toets. De toets die ik moest maken was van het vak Cambridge Curriculum. Hierover had ik in mijn andere blog al eens geschreven. Het vak dat ik niet kan volgen omdat het in Bahasa gegeven wordt en vijf minuten in het Engels. Maar goed, ik had toch mijn best gedaan om het enigszins te leren. Als snel bleek dat ik in het verkeerde lokaal, eenmaal in het goede lokaal kon de toets eindelijk beginnen. Op het blaadje stonden maar 5 vragen. Dit is al anders dan in Nederland. Wat ik nog vreemder vond was dat iedereen zijn tas gewoon langs de tafel of zelfs op de tafel had terwijl we al bezig waren met de toets. Okee.... Studenten waren gewoon met elkaar aan het overleggen, dingen aan het opzoeken op hun telefoon en in boeken aan het bladeren. De observator deed net alsof hij het niet zag. Heel vreemd allemaal. In het begin moest ik er ook erg om lachen. Ik snapte, en nu nog steeds niet, dat je tijdens een toets je antwoorden kunt opzoeken of bespreken. Toen ik na 15 minuten klaar was met de toets en het blaadje inleverde, keek de hele klas heel vreemd op. Nu al klaar?! Het was een hele nieuwe ervaring voor mij.
Na de toets moest ik meteen door naar stage. Omdat ik het Voortgezet Onderwijs geen les hoefde te geven, was ik voor een normale maandag ''vroeg'' thuis.

Omdat ik hier nog nooit naar het strand ben geweest, hadden we besloten om vandaag naar het strand te gaan. Voordat we naar het strand konden gaan moest ik eerst nog even op de universiteit een filmpje editen. Eenmaal thuis hup bikini aan en op naar het strand. Na ongeveer 2 uurtjes kwamen we aan bij een heel mooi strand. Pantai (betekent strand) Ngandong. Het was eb dus we konden heel ver de zee in lopen om schelpen een beestjes te zoeken. Nadat we rond hadden gelopen op het strand wilden we natuurlijk ook zwemmen in de zee. Omdat het hier niet gewoon is om in je bikini te zwemmen, wilden er nogal wat jongens met ons op de foto... De meeste dames gaan hier namelijk met kleren en al het water in... Bij een waterval doe ik dat normaal gesproken ook maar vandaag was ik de ''domme'' toerist die gewoon in de bikini zwom. Toen we de zonsondergang hadden gezien zijn we weer terug gescooterd naar huis.

Woensdag was weer een stagedag. Omdat het eigenlijk vakantie is, had ik maar heel weinig kinderen. Ook wel eens een leuke ervaring. Omdat het bijna Pasen is, heb ik een paascadeautje gekregen; CHOCOLADE PAASEITJES!! Chocolade smaakt hier niet zo lekker als thuis dus hier was ik héél erg blij mee! (Ik had ze dan ook meteen diezelfde avond opgegeten:) )

Vandaag hadden Avy en ik afgesproken om te gaan zwemmen. Joey moest namelijk naar school en wij hadden vrij. We zijn samen op de scooter naar de kennis van mijn vader gereden. Hier verblijven papa, mama en Lisa ook als ze hier komen. Na heel wat uurtjes in de zon gelegen te hebben, zijn we uiteindelijk weer met de scooter terug naar huis gereden. Omdat we allemaal zo'n zin hadden in een ijsje, zijn we naar een Italiaanse ijskraam gereden waar we een heerlijk ijsje hebben gegeten. Het was geen Clevers-ijsje maar dit smaakte ook heel lekker. 'S avonds heb ik samen met vriendinnetjes geskypet. Ik vind het heel erg leuk als mensen bellen of skypen, ik begin iedereen nu wel een beetje te missen..

Omdat Goedevrijdag hier best wel een belangrijke feestdag is, had ik vandaag vrij. Ik had verder niet echt iets heel speciaals gedaan.

Zaterdag zijn we eerst naar Puncak Becici gereden. Dit is een bos waar hele hoge bomen staan en waar je een heel mooi uitzicht hebt over het gebied er omheen. Omdat we al verwachtten dat we hier niet heel lang zouden rondlopen omdat het gewoon een bos is, (wel leuk om te zien) zijn we hierna doorgereden naar een waterval. Deze lag ongeveer 30 minuutjes van het bos af. Met een bootje zijn we naar de waterval gevaren. Ook dit was wederom ontzettend mooi!! Omdat hier bijna nooit bule toeristen komen werd ons ook gevraagd hoe wij van deze waterval af wisten. Tja... met een toekomstige aardrijkskunde leraar kom je overal ! :)

Eerste Paasdag, de eerste keer dat ik niet thuis ben tijdens Pasen... Normaal gesproken hebben we thuis een paasontbijt en alles wat daar bij hoort. Ook hier konden wij niet zonder paasontbijt dus ben ik samen met Joey en Avy naar de supermarkt gereden en hebben we allemaal dingen gehaald die je nodig hebt voor een lekker paasontbijt. Eitjes hebben we zelf versierd en na twee maanden heb ik eindelijk ook een soort van kaas gegeten. Ik ben een echte kaasverslaafde dus ik ontzettend blij met mijn ''kaas''. Gelukkig nemen papa en mama kaas voor mij mee :).

Nu nog een weekje bikkelen en dan weer een weekje vrij!! Ofja... ik geef mijzelf vrij :)

Tot de volgende blog,
Liefs Renée