Mijn derde week

26 februari 2017 - Yogyakarta, Indonesië

De derde week zit er alweer op. Nu alles zo'n beetje z'n gangetje gaat, zijn er deze week niet veel speciale dingen gebeurd. Ondanks dat heb ik toch een leuke week gehad!

Maandag had ik stage. In mijn vorige blog schreef ik al dat ze gaan verhuizen en deze week was het dan eindelijk zo ver. Tussen alle lessen door de dingen uitzoeken en inpakken die deze week niet meer gebruikt werden. Dus van een normale stagedag kon je niet echt spreken. Voor het eerst mocht ik nu ook lessen geven aan het VO (voortgezet onderwijs). Normaal gesproken behoort dat niet tot mijn vakgebied maar omdat deze school ook NT2 onderwijs geeft aan VO klassen, mogen wij hen ook les geven. Ik vind de afwisseling heel erg leuk. Dit zorgt ervoor dat het nooit saai wordt en dat je leert schakelen tussen verschillende leerjaren en leeftijden.

Dinsdag was het weer tijd om naar de universiteit te gaan. Het viel mij op dat de studenten al veel ''normaler'' deden. Dit gaf mij wel een fijn gevoel! Toen ik weer thuis was, heb ik samen met twee andere studenten van de HAN waar ik veel mee om ga, een vakantie geboekt naar Bali :) Daar heb ik zooo ontzettend veel zin in!

Woensdag ben ik naar stage gegaan waar Saskia (andere student van de HAN) en ik de hele dag zelfstandig hebben lesgegeven aan de peuters en kleuters. Omdat onze mentoren, tevens de enige leraren op de Taaltuin, spullen in moesten pakken en dingen moesten regelen voor de verhuizing, mochten wij de dag overnemen. Straks is het de bedoeling dat wij alle groepen zelfstandig kunnen leiden, dit was dus een mooie oefening.

Donderdag was maar een korte dag op Sanata Dharma. Omdat we dan maar tot 13:00 uur les hebben, hebben we afgesproken voortaan te gaan zwemmen na de les, mits het niet regent. We hadden heel erg veel geluk gehad met het weer. Het was super warm en een beter dag om te zwemmen hadden we niet kunnen uitkiezen. (Ik ben ook al een beetje bruin geworden:) ) Toen ik terug kwam, was mijn huisgenootje Joey ook gearriveerd. 'S avonds hadden we lekker gegeten met Marina en Ary.

Vrijdag had ik weer met Saskia en Naomi afgesproken op Jl. Prawirotaman. Dit is een hele leuke straat met souvenirwinkeltjes en eettentjes/barretjes. Hier heb ik al gekeken naar souvenirs. (dus voor de mensen die zich het afvragen, ja ik ben er mee bezig, hè Vervuurt!:) )

Zaterdag moest alles worden verhuisd van de ene school naar de andere school. Je snapt wel dat de omstandigheden hier verre van ideaal zijn om te verhuizen. Dozen sjouwen terwijl het 30 graden is, is geen pretje. En buiten het feit dat het weer niet echt ideaal is om te verhuizen, is de manier van verhuizen hier ook niet echt ideaal. Alles wordt hier in pick-ups vervoerd omdat ze verhuiswagens hier niet echt kennen. Ik was daarom ook echt gesloopt toen we klaar waren. We hadden al een deel op de juiste plaats gezet maar maandag gaat het inrichten echt beginnen...
Na het verhuizen heb ik mij klaar gemaakt omdat ik 's avonds voor de eerste keer uitging met mijn huisgenoot en vrienden van hem. Wat een chaos is het hier tijdens het uitgaan zeg. Overdag lopen de mensen hier nog best in het gareel maar tijdens het uitgaan gaat iedereen hier flink uit z'n plaat. Ik vond het wel eens leuk om te zien hoe het hier aan toe gaat, maar ik denk dat het wel even zal duren voordat ik weer uitga. De manier waarop mannen je af en toe kunnen benaderen benauwde mij nogal. Ondanks dat heb ik het wel heel erg gezellig gehad met de andere studenten.

Vandaag heb ik eigenlijk niks bijzonders gedaan. Omdat mijn week best wel vol zat, heb ik besloten niets te gaan doen. Vanavond zou ik eigenlijk naar Alun Alun gaan. Dit is een groot plein dat op zondagavond veranderd in een lampjesparade. Er rijden dan allemaal kleine autootjes rond met verlichting waar je een ritje in kunt maken. Omdat het regende en ik geen zin had om tijdens de regen iets te gaan doen, heb ik besloten thuis te blijven. We hadden een pizza besteld (jaja, mijn eerste echte westerse avondeten in 3 weken) en dat maakte mijn verlangen naar kaas weer iets kleiner. Kaas is namelijk iets dat ik nu stiekem wel een beetje mis...

Ik hoop dat jullie het weer leuk vonden!

Tot de volgende keer!
Liefs Renée

1. Door gijpmans:
    28 februari 2017
    Het blijft leuk om te lezen, blijf het schrijven is mooi.