Een bijzondere week...

4 mei 2017 - Yogyakarta, Indonesië

Zo de week met mijn ouders en mijn zus zit er op. Wat was het fijn om ze na 12 weken weer te zien en wat hebben we leuke dingen gedaan!

Maandag begon de dag vroeg. Voor het eerst sinds weken stond het ontbijt klaar en hoefde ik niks zelf te doen. Na het ontbijt werden we door onze privé chauffeur opgehaald en naar een zakelijke afspraak gebracht. Omdat we hierna nog veel tijd over hadden, zijn we naar Jl. Malioboro gegaan. Hier werden we zoals gewoonlijk om de 10 meter gevraagd voor een foto.

Dinsdag begon de dag relaxt. Rond 10:00 werden we opgehaald en gingen we naar een massage salon. Omdat ik na de massage naar school moest ben ik met mijn scooter achter de auto aangereden. Eenmaal bij de salon aangekomen, konden we kiezen uit allemaal verschillende massages. Drie uur later zat ik weer op de scooter onderweg naar school. Zo... wat was dat lekker zeg.

Omdat papa en mama vandaag weer zakelijke dingen op het programma hadden staan, konden Lisa en ik de hele dag doen waar wij zin in hadden. En we gingen.... ja ja shoppen!! Het stikt hier van de malls dus genoeg keus. 'S avonds wilden we graag naar Fast and the Furious 8 maar de film was al uitverkocht. Het schijnt hier namelijk een hele populaire film te zijn.

Alweer donderdag, wat vliegt de tijd! Donderdag had ik gewoon school. Na school heb ik mama en Lisa laten zien waar ik woon. Nadat ze dat gezien hadden, zijn we met z'n alle naar pasar Pasty gegaan. Dit is een markt waar ze allemaal dieren verkopen. Van puppy's tot aapjes, het is er allemaal. Hierna zijn we naar Ambarukmo Plaza gegaan. Dit is een heel groot winkelcentrum waar we op het dakterras iets hebben gedronken en bij de foodcourt wat hebben gegeten. Omdat het in Nederland Koningsdag was, kon een feestje hier ook niet ontbreken. Twee Nederlandse studenten hadden een feestje georganiseerd. Het was heel erg leuk.

Vrijdag gingen we dan eindelijk iets doen waar ik al heel lang naar uit kijk. Mijn oma is geboren in Surakarta (Solo). Omdat ik haar nooit heb gekend en niks tastbaars van haar heb (wat ik heel jammer vind) vond ik het nog specialer om haar geboortehuis te bezoeken. Zo heb ik toch het gevoel dat ik iets meer van haar te weten ben gekomen. Vrijdagochtend heel vroeg zijn we met de auto naar Solo gereden. Toen we daar aankwamen was de eigenaar helaas niet thuis. We zijn toen eerst wat gaan eten en daarna zouden we het nog een keer proberen. We hadden namelijk wel contact met hem gehad. De tweede poging was wel raak. We werden heel hartelijk ontvangen en mochten rondkijken. Natuurlijk kon DE foto niet ontbreken. Toen mijn oma ongeveer mijn leeftijd had heeft ze bij de boom die tuin stond een foto gemaakt met twee zussen. Deze boom staat er tot op heden nog steeds. Samen met mijn zus heb ik hier dan ook een foto gemaakt. Het was voor mij een hele speciale dag die ik nooit zal vergeten. Omdat we de Borobudur niet meer zouden redden hadden we dat verplaatst naar de volgende dag.

Zaterdag was alweer de laatste dag... Omdat we gisteren de Borobudur niet meer konden halen zouden we die vandaag gaan bezoeken. Om 05:00 ging de wekker, opstaan ontbijten en daarna weer de auto in. Ongeveer een uur later kwamen we eindelijk aan bij misschien wel de bijzonderste tempel hier in Yogyakarta. Waar we al voor gewaarschuwd werden gebeurde ook. Omdat wij er niet met zonsopkomst waren, waren er ook heel veel maar dan ook echt heel veel bussen met Indonesische toeristen. Natuurlijk wilden heel veel mensen op de foto. Gelukkig hadden we een gids die ervoor zorgde dat de meeste mensen bij ons wegbleven. Omdat ik 's middags naar stage moest voor koningsdag moesten we na 2,5 uur weer terug. Pap, mam en Lisa kwamen ook nog even kijken bij het Koningsdagfeestje op mijn stageschool. Rond 15:00 was het tijd om hen naar het vliegveld te brengen. Over 6 weken zie ik ze weer.

Zondag heb ik niet veel gedaan. Alle was die ik afgelopen week verzameld heb, heb ik gewassen en verder gewoon lekker niksen. Aankomende week ga ik buiten stage en school om ook weer leuke dingen doen.

Tot volgende week!

1. Door gijpmans:
    4 mei 2017
    Wat zal het een mooie week zijn geweest groetjes.